Har satt upp en massa träspaljeer på tomtgränsen där det ska växa diverse klätterväxter (behöver faktiskt varken bygglov eller grannars medgivande för spaljeer på tomtgränsen, oavsett höjd, i Sollentuna).
Kommer att måla dem vita ganska snart.
Frågan är vilken färg man ska använda för att växterna ska klättra bra och inte sky spaljeen som pesten?
Är det ett problem?
Jag inbillar mig att färger med lösningsmedel inte är så växtvänligt.
Lägger in en bild i morgon om jag hinner..
/Fredrik