Blev lite fönster över efter byte på huset så tänkte snickra ihop ett litet växthus, tanken först var att mura en grundmur med leca och putsa men tror tyvärr inte tiden finns inom det närmaste så tanken föll på att gräva ner plintar och köra en bärlina med tryckt virke.
Funderar dock på dimensioner, blir 1.3 meter som mest mellan plintarna, var inne på 2 x 45x145mm reglar, men kanske räcker det med 1 ?
Sedan taket, det blir ju ca 4 meter långt, vad för dimension bör ja satsa på där? blir enkelt pvc tak, 45x145 där med cc 600mm och tvärgånde 45x45mm med cc 50mm ?
Planen är att klä utsidan med liggande panel sedan för att dölja grundkonstruktionen.