Har köpt ett Odla 114 från Skånska Byggvaror i bröllopspresent till min ena dotter. Som efter ett snöfall har 9 trasiga rutor. Glasen är av vanligt planglas, men härdat glas hade inte hjälpt eftersom hela konstruktionen är så svag att huset inte har hållit formen utan bågnar och är hoptryckt . Jag har tidigare köpt 2 st växthus av samma modell och har efter 15 år aldrig haft några problem med dem. Jag skall självklart diskutera med Skåningarna, men jag undrar om någon annan har haft samma problem. Ett växthus i Sverige bör ju tåla ett snöfall om man är borta en helg. Och det står i Östergötland, inte i fjällvärlden.
 
Det hela beror väl på hur mycket snö och hur blöt den var.
Vi har ett växthus från Skånska byggvaror som klarat flera vintrar i norra Sverige med bara någon sprucken ruta men då täcker vi det med en presenning och ser till att sopa av snön då och då om det bygger på för mycket.

/M
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.