13 538 läst ·
5 svar
14k läst
5 svar
Växthus, förankra?
Tjenare..
Funderar på att skaffa mig ett litet växthus på ca 3*2 meter och ca 2,5 meter i nock.
Det har konstruktion i aluminium och vanligt 3mm glas.
Måste/behöver man förankra detta i marken med plintar eller liknande?
Om så är fallet, kan det räcka med att man slår ner en stolpe 60-70cm ner i marken i varje hörn och skruvar i ramen på växthuset?
Jag menar, kommer det att blåsa omkull vid en höststorm annars eller? Dom är kanske inga direkta vindfångare?
Funderar på att skaffa mig ett litet växthus på ca 3*2 meter och ca 2,5 meter i nock.
Det har konstruktion i aluminium och vanligt 3mm glas.
Måste/behöver man förankra detta i marken med plintar eller liknande?
Om så är fallet, kan det räcka med att man slår ner en stolpe 60-70cm ner i marken i varje hörn och skruvar i ramen på växthuset?
Jag menar, kommer det att blåsa omkull vid en höststorm annars eller? Dom är kanske inga direkta vindfångare?
Aha.. Hur långt ner slog du stolparna och vilken dimension kan vara att föredra??
Du har inte gjutit någonting i hörnen utan harbara stolparna.?
Visst kan man gräva ner en plint i varje hörn men hade man sluppit hade det ju vatt skönt
Du har inte gjutit någonting i hörnen utan harbara stolparna.?
Visst kan man gräva ner en plint i varje hörn men hade man sluppit hade det ju vatt skönt
Åh, jag läste visst inte ditt första inlägg tillräckligt noga.
Jag har plintar i varje hörn, 50cm djupa har jag för mig att det var.
De här stolparna vet jag inte riktigt hur bra de sitter.
Jag hade nog röstat för att kavla upp ärmarna greppa spaden.
Jag har plintar i varje hörn, 50cm djupa har jag för mig att det var.
De här stolparna vet jag inte riktigt hur bra de sitter.
Jag hade nog röstat för att kavla upp ärmarna greppa spaden.
Låter bra. Då har jag lite att fundera över.
Visst kan man gräva plintar, det blir ju bara 4 stycken så det är ju inte så värst mycket att gräva..
Tack.
Visst kan man gräva plintar, det blir ju bara 4 stycken så det är ju inte så värst mycket att gräva..
Tack.
Klicka här för att svara