17 886 läst ·
26 svar
18k läst
26 svar
Växla bort stödben Älvsbyhus.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
Absolut. Det viktigaste är att limträbalken blir ordentligt infäst i stödbenen.
Snyggt med mahåååny i inredningen. Har du byggt allt med mdf? Är mahååånyn limmad eller kört dyckert? Mycket fin lösningMahognymarkus skrev:
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Tack!L Laths skrev:
Bilderna kanske ljuger lite för det är inte Mahogny utan ek i sängen. Köpte fanérade mdfskivor och monterade med lim och skruv. Skruvarna är försänkta och pluggade.
Resten är byggt i vanlig mdf.
Såhär blev det tillslut, tror inte att det rör sig åt något håll, limträbalken är 6 meter och går ända ut i gaveln.
hej kan jag fråga om saken som är lika på din bild ...kan man lägga vanlig regler under i stället på limträbalken...och en fråga till har du förstärkas överrarmMahognymarkus skrev:
Nu är jag ju varken byggnadsingenjör eller konstruktör så ni får väl ta mina inlägg med en nypa salt...
Jag satte en stående planka på varje sida av takstolen precis innanför sängen och kapade snedsträvan där.
Limträbalken köpte jag på Byggmax och monterade själv..
Vi har två likadana rum mitt emot varandra så en takstol är kapad på båda sidor.
Hittade en bild på både Limträbalken (ej färdigmonterad) och kapningen av snedsträvan. [bild]
På golvet rakt under limträbalken satte jag en regel mellan stödbenen och sen stående reglar på båda sidor under balken samt en till för att få öppningen för sängen 2m.
Hej har du mer bilder , jag undrar göra lika sånna ....vad har för dimension på limträMahognymarkus skrev:
Nu är jag ju varken byggnadsingenjör eller konstruktör så ni får väl ta mina inlägg med en nypa salt...
Jag satte en stående planka på varje sida av takstolen precis innanför sängen och kapade snedsträvan där.
Limträbalken köpte jag på Byggmax och monterade själv..
Vi har två likadana rum mitt emot varandra så en takstol är kapad på båda sidor.
Hittade en bild på både Limträbalken (ej färdigmonterad) och kapningen av snedsträvan. [bild]
På golvet rakt under limträbalken satte jag en regel mellan stödbenen och sen stående reglar på båda sidor under balken samt en till för att få öppningen för sängen 2m.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden