Jag håller på att förbereda innan jag ska sätta ytskiketet på vår toalett.
Det ska bli bröstpanel och tapet ovanför denna.

Toaletten är 80x160cm. Trästomme som jag satt gips på.
I ena hörnet finns en utbyggd kanal på 20x20cm för avloppsstammen.

Jag har någon sorts fiberväv (slät med små, små hål i) som är ganska mjuk.
Denna har jag tänkt sätta först för att den ska dölja eventuella småmissar i spackelslipningen som jag inte kan få bort, samt att den ska stadga upp mellan gipsskivorna för att minska risken att få sprickor i tapeten.

FRÅGA: Om jag börjar på väggen som är 80cm bred, kan jag då låta väven (1m bred) gå in 20cm på nästa vägg?
På dom sidor jag läst på så har jag bara sett förslaget att man ska låta den gå in 2cm ungefär, men det har varit när man ska måla direkt på väven vad jag förstått.

Hur för jag på ytterhörnet... ska jag låta väven gå runt hörnet? Jag har spacklat in ett hörnskydd i metall.

Tack på förhand.

Det jag har fått lära mig angående tapeter så är det ca. 2 cm i hörnet ..
badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

...- om väggarna inte är exakt raka, så kommer det att skrynkla sig där...
Sen lägger du tapeten - över - och ser till att den kommer i lod på nästa vägg..
det är den enkla vägen ..............allt annat krånglar bara till det för dig...
Och sen målar du på väven...
Eti..

NEJ! för guds skull inte väv med överlapp i hörnen! skär i hörnet, foga sedan med latexfog istället. Är det bara 20x20 så kan du vika runt det med en våd (alltså en bit på 40cm)

• Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
mångstekta skrev:
NEJ! för guds skull inte väv med överlapp i hörnen! skär i hörnet, foga sedan med latexfog istället. Är det bara 20x20 så kan du vika runt det med en våd (alltså en bit på 40cm)
Gulp! För sent. :|
Nu sitter väven där iallafall med överlapp i hörnen.

Borde jag dra på lite spackel, när limmet torkat helt, så inte överlappskanten syns?

• Gilla
balja
  • Laddar…
Kvartsstav också då...
Litet överlapp i hörnet blir bra mycket bättre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.