5 058 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Väv i badrumstak
Hejsan!
Jag undrar om det är några speciella krav på vävlim när man limmar glasfiberväv i badrumstak? Någon säger att man måste använda våtrumslim även i taket och någon annan säger att det går bra med vanligt vävlim, bara man målar med våtrumsfärg sedan.
Vad är det som gäller?
Mvh
Jag undrar om det är några speciella krav på vävlim när man limmar glasfiberväv i badrumstak? Någon säger att man måste använda våtrumslim även i taket och någon annan säger att det går bra med vanligt vävlim, bara man målar med våtrumsfärg sedan.
Vad är det som gäller?
Mvh
Det finns inte ens krav på att använda våtrumsfärg i taket, man kan göra precis som man vill där. Men det är förstås snäppet smartare att göra det. Jag hade nog valt våtrumsgrund för att limma upp väven med också, men det fungerar säkert med vanligt lim också.
Apropå våtrumsfärg i taket, är all takfärg avsedda för våtrum med nödvändighet blank? Är det färgen i sig som står för fuktskyddet eller är det den blanka ytan? Kan man grunda med våtrumsfärg och sedan köra över med ett lager vanlig takfärg för att få en snyggare yta eller är det meningslöst?
Jotun lady våtrumsfärg är den som är mattast på marknaden, mig veterligen.
En del av våtrumsfärgens funktion ligger i att den har svårare att få mikrobiell påväxt. Målar man över den med vanlig färg förlorar man den biten. Men tätheten borde ju inte påverkas.
En del av våtrumsfärgens funktion ligger i att den har svårare att få mikrobiell påväxt. Målar man över den med vanlig färg förlorar man den biten. Men tätheten borde ju inte påverkas.
Klicka här för att svara