Har bott i vårt nyinköpta hu ett par veckor nu, och under den sista veckan händer det allt oftare att vattnet (både varm & kallt) i samtliga kranar kommer stötvis och spottar & fräser. Med andra ord så finns det alltså en massa luft i tappvatten systemet.

Har borrad brunn med pump + hydrofor.

Sitter problemet i hydroforen?
Jag kan ingenting om hur hydroforen fungerar, kan någon förklara? ;)

Tack på förhand!
 
Jag har två förklaringar.
1) Vattennivån i brunnen är för låg ibland
2) Luft sugs in någonstans innan pumpen.

Kolla vattennivån och alla skarvar
 
Hej
Har samma problem har en borrad brunn (djup) pumpen sitter nere i borrhålet .
En tanke jag fick var att det kanske är fel på rördragningen någonstans dvs. mindre dim. in än ut . Bara en dum tanke kanske

mvh/Henke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.