Hej!
De ska stänga av vattnet till huset så vi blir utan vatten i två dagar. Värmen går ju på separat slutet system. Mitt varmvatten går ju på pannan då jag inte har vvberedare. Om man nu använder varmvatten kommer ju inte det fyllas på nytt vatten. Är det risk för luft eller skadar man något. Har pellets och det är en gammal diompanna. Kan inte så mycket om detta. Vi ska ju inte duscha eller så men vill veta.
 
Du kan inte använda varmvatten heller då det är kallvattnet som skapar trycket till varmvattnet.
 
Ok vi ska hämta vatten. Det jag undrar är om man tömmer pannan blir det problem då.
 
Om inte annat blir det väl en massa luft i systemet. Då brukar det lossna en massa skit från rören.
Låt bli kranarna under tiden vattnet är avstängt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.