P
Roger Simonsson Roger Simonsson skrev:
Funderar på om borrslammet kan vara rikt på järn och att det är först nu järnrikt vatten att komma in i brunn
Innan jag åkte därifrån idag smakade jag faktiskt lite på slammen, som ser ut som sand med morka fläckar, men jag hade svårt att bedöma om lukten och smaken satt i hela mig eller att det verkligen var sanden som smakade järn. Nu väntar jag bara på vattenprovresultatet.
 
Du lär knappast ha förstört mer än lokalt om nu borrningen är problemet. Men 20m är nära om man har ytligt vatten. Jag skulle tömt brunnen ordentligt ett par ggr,dvs spola ut flera m3 åt gången. Alltså så den blir tom, sen väntar du en dag och kör samma igen etc. Blir det inte bättre spola brunnen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 263386
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.