14 539 läst ·
20 svar
15k läst
20 svar
Vattna nygjuten platta eller?
Brädriven yta är inte ovanligt.... Allt går att fixa med lite spackel....Sen beror det på vad du skall ha för golv.... PArkett, Klinker, linoleum, platsmatta. Skall du tex ha parket eller klinker känns stålglättat bara löjligt... Skall du ha matta så måsta man ändå i 9 fall av 10 göra en fin avjämning av den stålglättade ytan...
Har du en BRA stålglättad yta krävs istort sett inget underarbete vid läggning av plastmatta. Är dne däremot brädriven så känns en spackling på sin plats om man nu inte gillar knöggliga golv. Sen kan man ju alltid disskutera plastmattan som jag personligen hyser stort agg till.Don Tom skrev:
Ja, men hur är det egentligen. Vad läggs mellan plastmattan och betongen?
Utgående från Ditt resonemang så är det parkettens styvhet som gör att ev. ojämnheter i ytan inte blir synliga genom parketten; eller är jag fel ute?
Men innan Du lägger på plastmattan (som inte heller jag är intresserad av) så lägger man väl något mellan?
Utgående från Ditt resonemang så är det parkettens styvhet som gör att ev. ojämnheter i ytan inte blir synliga genom parketten; eller är jag fel ute?
Men innan Du lägger på plastmattan (som inte heller jag är intresserad av) så lägger man väl något mellan?
Nej varför skulle man lägga något mellan plastmatta och betong. Ja förutom lim då. Plastmattan utgör ju det diffusionstätaskiktet så att säga....Och vadgäller brädriven yta så tar aerolen eller korksmule papp upp dessa ojämnheter. Det förutsätter att det är "riktaig" parkett/lamell bräda och inte laminat. För då kan inte aerolen användas...
Klicka här för att svara