29 223 läst ·
5 svar
29k läst
5 svar
Vattna betongplattan
Så var grunden gjuten (bilder finns på min sajt) och jag har börjat vattna den. Frågan är, hur ofta och hur mycket behöver jag vattna den? Jag har sökt på forumet men de flesta brukar bara prata om hur länge man ska vattna den (och där varierar tipsen från 2 till 7 dagar) men jag har inte hittat någon bra information om hur ofta vattning ska ske. 3-4 gånger om dagen? Hela tiden?
Och hur mycket ska man ha på? Finns det någon risk att man tar för mycket? Jag har placerat ut vattenspridare som jag sätter på då och då, men kan man köra vattenspridare på hela tiden på dagen, eller blir det då för mycket vatten?
Och hur mycket ska man ha på? Finns det någon risk att man tar för mycket? Jag har placerat ut vattenspridare som jag sätter på då och då, men kan man köra vattenspridare på hela tiden på dagen, eller blir det då för mycket vatten?
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Svårt att säga vad som e lagomt, men vattna gör du för att plattan inte ska brinna allt för fort. Är det solsteka så se till att den inte torkar ut dom första dagarna. Vattenspridare kan vara en bra grej, då dränker du inte plattan iaf utan det blir mer lagom mängd. Viktigast e att den inte torkar eller brinner för fort. Du kan även vattna och lägga en plast över plattan, så dunsta inte vattnet bort allt för fort. 
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Det är bara att ösa på Ksund. Låt vattnet rinna ordentligt så slipper du förhoppningsvis ytsprickor i grunden.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden