926 läst ·
4 svar
926 läst
4 svar
Vattenutkastare
Hejsan,
Jag (eller en vvs-are) tänkte montera en vattenutkastare på garaget. Det är ett friliggande garage med ca 3 meter till huset. Min tanke var först att gräva ner den frostfritt men eftersom att garaget inte är uppvärmt så undrar jag om det ens är lönt att gräva ner den så djupt och om det inte är bättra att bara stänga den på vintern. Hur har ni gjort?
Läst lite om att Gustavsberg skall vara bra. Vad för rör skall man dra från utkastaren och till det anslutande vattnet?
Tack för alla tips!
Jag (eller en vvs-are) tänkte montera en vattenutkastare på garaget. Det är ett friliggande garage med ca 3 meter till huset. Min tanke var först att gräva ner den frostfritt men eftersom att garaget inte är uppvärmt så undrar jag om det ens är lönt att gräva ner den så djupt och om det inte är bättra att bara stänga den på vintern. Hur har ni gjort?
Läst lite om att Gustavsberg skall vara bra. Vad för rör skall man dra från utkastaren och till det anslutande vattnet?
Tack för alla tips!
Jag är osäker men jag skulle tippa på det!
Vad menar du med tappkran? Jag vill fortfarande ha den på utsidan av garaget så att den kan nås lätt när man är utomhus.
Vad menar du med tappkran? Jag vill fortfarande ha den på utsidan av garaget så att den kan nås lätt när man är utomhus.
Här är en variant av tappkran, https://www.rskdatabasen.se/kategor...kranarsvangventiler/vaggmonterade/8471231-179
Tack. Vad menar du är skillnaden med att sätta in den istället för en vattenutkastare? Denna verkar jag inte kunna montera genom väggen.
Klicka här för att svara