Hej! Vi har en gammal vattenutkastare som läcker. Var först inne på att bara byta packning men får inte ihop riktigt hur man gör detta på en sån här modell. Så spanade då på en helt ny men de som finns verkar vara ha ett rör för anslutning medan den vi har har man konstruerat för två rör.

Hur hade ni gjort? Hur kan jag byta packning på en sån här?

• IMG20260801174417.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG20260801174453.jpg
    Skapa konto
  • IMG20260801174528.jpg
    Skapa konto
B bigronc skrev:
Hej! Vi har en gammal vattenutkastare som läcker. Var först inne på att bara byta packning men får inte ihop riktigt hur man gör detta på en sån här modell. Så spanade då på en helt ny men de som finns verkar vara ha ett rör för anslutning medan den vi har har man konstruerat för två rör.

Hur hade ni gjort? Hur kan jag byta packning på en sån här?
Prova och byt packning. Och se om det funkar.

De nya kranarna som finns är av lite sämre kvalitet, och går sönder lätt (vet själv).

Sen finns det speciell kranar med frostskydd. Om du ändå byter, se till att få frostskydd.

Jag förstår liksom inte riktigt var packningen på en sån här kran sitter? Hur kommer jag åt den?

Man har byggt en utkastare av en lös ventil. Du får demontera den, lossa överstycket och byta packningskäglan.

Bilder knyckta på nätet.
Sedan ska man ha rätt packning, och hur den ser ut vet man inte förrän man fått isär det hela.
Screenshot 2026-08-16 at 11-31-14 Google Image Result.png
Skapa konto

Screenshot 2026-08-16 at 11-36-09 Reglerventil PumpPortalen.png

Redigerat:
Fotografen Fotografen skrev:
Man har byggt en utkastare av en lös ventil. Du får demontera den, lossa överstycket och byta packningskäglan.

Bilder knyckta på nätet.
Sedan ska man ha rätt packning, och hur den ser ut vet man inte förrän man fått isär det hela.
[bild]

[bild]
Tack för utförligt svar med bilder. Får ge mig på att försöka få ut packningen så jag kan hitta en ny!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.