Byggahus.se
Hej,

Har en vattenutkastare på baksidan av huset där jag har satt en koppling (Gardena) och dragit ett "utkast" mot framtidan. Min fråga är om det är okej att alltid ha orginal utkastaren på och reglera vattnet från framsidan eller finns det risk att det helt plötsligt börjar läcka?

Hur brukar ni göra?
 
A
E Eli G skrev:
Hej,

Har en vattenutkastare på baksidan av huset där jag har satt en koppling (Gardena) och dragit ett "utkast" mot framtidan. Min fråga är om det är okej att alltid ha orginal utkastaren på och reglera vattnet från framsidan eller finns det risk att det helt plötsligt börjar läcka?

Hur brukar ni göra?
Högrisk
Slang och gardena kan alltid släppa, gå av etc.
 
  • Gilla
Eli G och 3 till
  • Laddar…
O
E Eli G skrev:
Hej,

Har en vattenutkastare på baksidan av huset där jag har satt en koppling (Gardena) och dragit ett "utkast" mot framtidan. Min fråga är om det är okej att alltid ha orginal utkastaren på och reglera vattnet från framsidan eller finns det risk att det helt plötsligt börjar läcka?

Hur brukar ni göra?
Stäng av den vid utkastaren! I fjol glömde jag av att stänga utkastaren efter att ha vattnat blommorna. Det resulterade i att slangen lossnade från kopplingen vid utkastaren och det stod och sprutade vatten halva natten.
 
  • Gilla
Eli G
  • Laddar…
Tack för svar så får det bli några extra steg fram och tillbaka.
 
Jag har dragit pem-slang från utkastaren till 3ställen där jag har mer nytta av vattnet. En pem-slang lossnar ej så det är en bättre lösning än vanlig vattenslang.
 
  • Gilla
Eli G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.