Vattenutkastaren hoppar ur sitt ändläge när vi öppnar och pga av trycket så är det svårt att pressa in ventilen så att den greppar i gängorna när vi försöker att stänga. Ända sättet att stänga är att först stänga huvudkranen. Jag kollade så att låsskruven (insexskruv) inte hade lossnat. Vad är det som stoppar ventilen när man öppnar så att den inte tappar fästet i gängorna? Är det insexskruven? Kan det vara så att den har slitits ner. Vattenutkastaren har suttit sen vi byggde huset 2008. Tacksam för råd.

• Vattenutkastare monterad på en husfasad, ansluten till en grön och svart trädgårdsslang. Stenbelagd yta syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenutkastare monterad på vägg, med tillhörande kran och slang, över plattbelagd yta med bar fot i bildens nederkant.
    Skapa konto
  • Vattenutkastare på en grå vägg med en ansluten trädgårdsslang. Ventilen är delvis öppen och omsluten av en grön och svart koppling.
    Skapa konto
Krilleman
T Tommy0520 skrev:
Vattenutkastaren hoppar ur sitt ändläge när vi öppnar och pga av trycket så är det svårt att pressa in ventilen så att den greppar i gängorna när vi försöker att stänga. Ända sättet att stänga är att först stänga huvudkranen. Jag kollade så att låsskruven (insexskruv) inte hade lossnat. Vad är det som stoppar ventilen när man öppnar så att den inte tappar fästet i gängorna? Är det insexskruven? Kan det vara så att den har slitits ner. Vattenutkastaren har suttit sen vi byggde huset 2008. Tacksam för råd.
Vad har du för vattenutkastare?

Lägg upp en bild på installationen!

Jag tror att det är en FM Mattsson. Den läcker även när den är stängd. Droppar rejält när slang är kopplad. Det viktigaste är att vi ska kunna öppna och sen stänga utkastaren.

Redigerat:
Krilleman
T Tommy0520 skrev:
Jag tror att det är en FM Mattsson.
Lägg upp en bild så vet forumet bättre vilken produkt det gäller!

Tack. Jo jag har lagt upp bilder. Har bilderna inte kommit upp?

Det är Gustavsberg och jag har köpt en ny kranöverdel.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.