För någon dag sedan började det spruta för fullt ur trädgårdsslangen som är kopplad till vår utkastare. Nyckeln på utkastaren rör sig inåt, går normalt lätt och tar tydligt stopp när man vridit in den, men vattnet fortsätter att forsa. Den är några år gammal. Någon som har tips? FM Mattson. När det blir lite varmare ska jag ta isär och kolla, men tar gärna tips om någon råkat ut för samma. Har kopplat bort utkastaren inne i källaren, så det är inte akut att fixa det.
 
S Simsgrodan skrev:
För någon dag sedan började det spruta för fullt ur trädgårdsslangen som är kopplad till vår utkastare. Nyckeln på utkastaren rör sig inåt, går normalt lätt och tar tydligt stopp när man vridit in den, men vattnet fortsätter att forsa. Den är några år gammal. Någon som har tips? FM Mattson. När det blir lite varmare ska jag ta isär och kolla, men tar gärna tips om någon råkat ut för samma. Har kopplat bort utkastaren inne i källaren, så det är inte akut att fixa det.
Antagligen har packningen frusit sönder, och då finns det inte ngt som tätar även när det är åtdraget nu.
Eller så är det ngn annat i den som frusit sönder. Enda sättet är att öppna den och se efter...
 
  • Gilla
Simsgrodan
  • Laddar…
kolla så att klumpen på insidan inte tryckts in några mm , då når inte kranpackningen fram
 
  • Gilla
Simsgrodan och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.