• Hand håller en koppar vattenutkastare med svart justerbar ring nära kameran mot en husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen? :)

Hjälper inte dig, men har precis lika dan utkastare med exakt samma problem. Låter precis som ditt filmklipp

Demmpa Demmpa skrev:
Jag misstänker att det är käglan som vibrerar,

montageanvisning, reservdelsnummer:
[länk]
Tack, men vattenutkastaren är ny. Jag har mailat Gustavsberg kundservice, återkommer med svaret då jag fått det.

Även att den är ny så kan käglan vibrera.

Hur blir det om du öppnar fullt?

Vad har ni för vattentryck i ledningarna?

Samma sak om jag öppnar fullt. Har ingen koll på vattentrycket, men jag antar att det är relativt lågt i området då vi högt uppe. Folk som skrivit om lågt tryck i våra facebook grupper i området.

Jag fick svar från Gustavsberg, de misstänker backventilen och skickar ut en ny!

Denna skickade Gustavsberg ut kostnadsfritt efter min kontakt med dem. Det löste problemet!

• Hand håller en Gustavsberg reservdelsetikett för utomhuskran med produktnummer och en svart o-ring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A antto77 skrev:
Denna skickade Gustavsberg ut kostnadsfritt efter min kontakt med dem. Det löste problemet!
Hej. Sen fråga men ser lite dåligt på bilden, är det 2 o-ringar i påsen eller något mer?

Hej @Putte1972 och @Robban8

detta är tre år sedan jag hade problemet, kommer tyvärr inte ihåg vilka delar som ingick i påsen eller hur jag bytte ut dem.

Kommer dock inte ihåg att det skulle ha varit något problem så bara att öppna utkastaren så visar det sig säkert hur och vad du byter ut,

• Gilla
Robban8
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.