Har fått dåligt tryck i mina ledningar. Har tömt hydroforen helt och fyllt med vatten igen. Tryck mellan 2 - 4 bar. Öppnar man kranen är trycket bra i typ 1 sek för att sedan försvinna till en svag stråle. Vad beror detta på? Kan det vara en ledning som blivit strypt/igensatt? Går detta i sådana fall att åtgärda? Tacksam för svar!

Är det så i alla kranar? Annars kan det helt enkelt vara silen som är igen satt. Tillräckligt med luft i hydroforen?
Sjunker trycket i hydroforen lika snabbt eller håller det trycket sig som det ska? Gör det det och dåligt tryck i alla kranar är det nog igen satt i ett rör. Då hade jag blåst baklänges med en kompressor. Tömt luften i hydroforen och haft luftnings hålet öppet.
Bästa hade ju varit att tömma hydroforen helt blåsa rent allt och plocka ur endel skräp ur hydroforen.

Japp, det gäller alla kranar och det verkar som hydroforen är ok. Tappar inte trycket (enligt mätaren) så snabbt och jag har fyllt med luft så det är nog ett rör som är igensatt. Låter som en bra ide det där med tryckluft, ska testa det! Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.