Det är inte särskilt svårt.
Man lossar muttern helt i båda ändar, tar bort packningarna som sitter utanpå röret inuti kopplingen, trycker ner (eller upp) röret så långt det går och böjer sedan plaströret såpass att det ploppar ur ena änden.
Har du skydds-stänger får du dra bort dom först (uppåt)
byggahus.se/forum/threads/hur-byta-plastroer-i-hydrofor.162481/
Kolla diametern på röret...
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...tandsror-for-vattenstandsstall-500-mm-2812800
Man lossar muttern helt i båda ändar, tar bort packningarna som sitter utanpå röret inuti kopplingen, trycker ner (eller upp) röret så långt det går och böjer sedan plaströret såpass att det ploppar ur ena änden.
Har du skydds-stänger får du dra bort dom först (uppåt)
byggahus.se/forum/threads/hur-byta-plastroer-i-hydrofor.162481/
Kolla diametern på röret...
https://www.proffsmagasinet.se/vvs-...tandsror-for-vattenstandsstall-500-mm-2812800
Med lite milt våld och smörjmedel brukar man kunna få igång avstängningskranarna.
Dom går också att lossa helt med muttern så du kan smörja upp dom (när du tömt tanken).
På kranen/kopplingen i botten brukar det finnas en ventil, öppnar du den kommer det in luft i tanken så går det det mycket fortare att få ut allt vattnet.
Dom går också att lossa helt med muttern så du kan smörja upp dom (när du tömt tanken).
På kranen/kopplingen i botten brukar det finnas en ventil, öppnar du den kommer det in luft i tanken så går det det mycket fortare att få ut allt vattnet.
Klicka här för att svara