Hej,

Jag antar att jag inte är den enda som drabbats av frusna vattenledningar och efterföljande vattenläckage denna vinter. En stor del av nedervåningen i huset har blivit dränkt av några kubikmeter vatten som sen frusit till is under torpargrunden och skapat en tjock is-ridå som grund.

Besiktningsmannen från försäkringsbolaget ska snart komma ut och titta, men jag skulle gärna vilja få tips och råd från andra som drabbats. Ska man låta isen under huset smälta i sin egen takt innan man river, vilket i så fall skulle innebära att vi kan börja renovera till midsommar... Eller ska man försöka plasta in och sätta dit en värmefläkt? Påverkar det möglets utbredning (som redan startat)? Ska jag kyla ner huset i väntan på rivningen för att inte låta möglet sprida sig eller ska jag värma upp för att försöka starta torkningen?

Tacksam för alla tips om det mesta kring denna trista händelse!

• DSC_0059.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min åsikt är att det spelar nog inte så stor roll vad du gör.

Fördelen som jag ser det, att inte röra det förrän isen är borta är att det finns kanske material som du kan återanvända. Vvs rör med mera.

Isen försvinner ganska fort nu dessutom. Såvida du inte stugan ligger i Åre fjällen.:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.