Hej,
Jag antar att jag inte är den enda som drabbats av frusna vattenledningar och efterföljande vattenläckage denna vinter. En stor del av nedervåningen i huset har blivit dränkt av några kubikmeter vatten som sen frusit till is under torpargrunden och skapat en tjock is-ridå som grund.
Besiktningsmannen från försäkringsbolaget ska snart komma ut och titta, men jag skulle gärna vilja få tips och råd från andra som drabbats. Ska man låta isen under huset smälta i sin egen takt innan man river, vilket i så fall skulle innebära att vi kan börja renovera till midsommar... Eller ska man försöka plasta in och sätta dit en värmefläkt? Påverkar det möglets utbredning (som redan startat)? Ska jag kyla ner huset i väntan på rivningen för att inte låta möglet sprida sig eller ska jag värma upp för att försöka starta torkningen?
Tacksam för alla tips om det mesta kring denna trista händelse!