1 398 läst ·
17 svar
1k läst
17 svar
Vattenskada i nyrenoverad lgh - hur lång tid kan det ta?
Nä fy vilket helvete. Stackarn. Skönt att det fanns ett sommarställe att kunna åka ut till! Hoppas hon är tillbaka i ett fullt fungerande hem nu ☺️H hempularen skrev:Min gamla mamma råkade ut för en vattenskada i sin villa. Det tog först 4 månader, men när snickaren satte sista skruven i tröskeln till badrummet, och gick hem. Så punkterade han ett rör, så några timmar senare regnade det i hela huset, den nya skadan var mycket större än den första, ytterligare 5 månaders torkning osv, och nu revs golven upp i fler rum osv.
Och så fick mamma flytta tillbaka från sommarstugan efter 9 månader, sitter i sin stol, och ser en fläck i taket, på exakt samma ställe som vid den första skadan...
Visar sig att rörmockaren under arbetet har bytt en massa rör som han debiterade extra för, utan att någon förstod varför de behövde bytas, men just den koppling som läckte (ett "äggskalsrör" från 1972), det hade han inte bytt, varken vid första skadan eller andra.
Denna gång gick det att fixa underifrån, på ett par veckor.. Mamma frågade skaderegleraren lite oroligt om det skulle bli ännu mer för henne att betala. Skaderegleraren säger då att denna 3e skada "har aldrig hänt" om byggfirman ens visar en tidrapport på detta så gör de aldrig mer ett försäkringsjobb vare sig på hans förs. bolag eller något annat försäkringsbolag...
Vad menar du med "under sinken", diskbänken?Tsaritsa skrev:
Hej,
Behöver ert pepp, era dåliga eller bra stories eller andra kommentarer eller erfarenheter.
För ca 3 veckor sedan sprack vårt ballofix i köket. Vi var precis färdiga med vår lghsrenovering och som vi kämpat med en liten bebis! Vattnet forsade ca 30 min tills att VVS jouren kom.
Det visade sig att rören under sinken var felmonterade från början och det även vart ett microläckage som eventuellt pågått ett tag... Vi är förkrossade. Sedan dess har vi haft en avfuktare som stått på.
Nu ca 3 veckor senare har golven rivits och betongen är bar. Jag bifogar bilder.
Kan ni som har erfarenhet av liknande story, berätta gärna hur det gått för er? Hur lång tid tar det att torka?
Finns det något positivt från denna typ av incident?
Ha en fin dag!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden