Hej,
Vi har en kabindusch hemma och ända sedan vi flyttade in för några veckor sedan så har jag tyckt det luktar när man sätter på vatten i duschen. Misstänker att vattenlåset sitter fel och när jag öppnar under duschen ser rören ut som bilden nedan. Har de glömt att fästa röret? Hur ska rören sitta? Kan ju inte vara rätt att ett rör bara ligger random på golvet?
(Ps smutsen rensas såklart bort direkt)
mvh
Okunnig
Vi har en kabindusch hemma och ända sedan vi flyttade in för några veckor sedan så har jag tyckt det luktar när man sätter på vatten i duschen. Misstänker att vattenlåset sitter fel och när jag öppnar under duschen ser rören ut som bilden nedan. Har de glömt att fästa röret? Hur ska rören sitta? Kan ju inte vara rätt att ett rör bara ligger random på golvet?
(Ps smutsen rensas såklart bort direkt)
mvh
Okunnig
Medlem
· Västra Götaland
· 3 297 inlägg
Det vita lösa röret ska sitta fast i röret som kommer ut från duschkabinen och vinkla ner vattnet i golvbrunnen. Men står den rakt över brunnen så fungerar det nog ändå. Din lukt kommer nog från gojs i golvbrunnen, som ser mer än lovligt svårrensad ut om det inte finns plats att flytta kabinen.
okej ja så kan det vara, försökt rensa men absolut svårt då jag knappt når så de två lösa rören ska på nått sätt sitta ihop och sedan ner i golvet?I InsidersUnited skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 297 inlägg
Japp
Det finns många fördelar med en duschkabin. Men en stor nackdel är att det är svårt att komma åt brunnen för rengöring. Nu verkar det vara dags. Det vi gjort några gånger är att vi lyft kabinen rakt upp och pallat under så man kan krypa in och komma åt vattenlåset. Detta förutsatt att det inte finns plats i sidled.KarolineP skrev:
Sen får du montera rören korrekt och sköta silen noga i själva kabinen så att så lite skit som möjligt hamnar i brunnen.
Är det ett äldre badrum så finns ingen bättre säkerhet än en kanin så man slipper vattenbegjuta golvet inonödan.
Bara kalla in släkten för ett kabinlyft.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 297 inlägg
Bor kaninen i vattenlåset då och städar där och hur fungerar det rent praktiskt med anställningsförhållandet ?...)
förstår det! Ber om hjälp så länge. Är ett gammalt litet badrum som ska renoveras med start i slutet på augusti men tänkte att rören bör åtgärdas nu ändå då jag inte klarar av lukten…Krille-72 skrev:
Det finns många fördelar med en duschkabin. Men en stor nackdel är att det är svårt att komma åt brunnen för rengöring. Nu verkar det vara dags. Det vi gjort några gånger är att vi lyft kabinen rakt upp och pallat under så man kan krypa in och komma åt vattenlåset. Detta förutsatt att det inte finns plats i sidled.
Sen får du montera rören korrekt och sköta silen noga i själva kabinen så att så lite skit som möjligt hamnar i brunnen.
Är det ett äldre badrum så finns ingen bättre säkerhet än en kanin så man slipper vattenbegjuta golvet inonödan.
Bara kalla in släkten för ett kabinlyft.![]()
”men tänkte att rören bör åtgärdas nu ändå då jag inte klarar av lukten…”KarolineP skrev:
Ibland måste man välja mellan klädnypa och att kavla upp ärmarna…
Klicka här för att svara