Hej på er..
Jag är nya här och har letat med ljus och lykta efter svar på hur vi ska gå till väga med vårat vatten men får tyvärr inga tydliga svar så tänker att jag testar här också. För att göra en lång historia kort:
Det hela började med att vårat vatten började smaka illa, väldigt svårt att förklara men typ "lent" eller badhusvatten kan man säga...
Och vi har gjort en hel del tester på vårat vatten vilket säger att det är okej. Den senaste vatten analysen innan alla filtren säger att vårat vatten är hårt ( dh 12 ) och att vi har högt klorid värde.
Är det hårt så har jag fått förklarat för mig det kan ställa till det kaffekokare diskmaskin mm..
Men är 12 verkligen högt?
Samt nu har inte använt salt på länge och det smaken jag nämnde har ej kommit efter detta...
Kan vi köra utan salt eller är det skadligt?
Mvh Johan