3 969 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Vattenrening...
Hej,
Jag har problem med för hög järnhalt i en vattenborra som vi fick borrat för 2 år sedan vid en sommarstuga i Sörmland. Jag har skickat vattenanalys till ett företag som föreslår att montera dit ett Göinge kombifilter samt en 300 liters hydrofor med återcirkulation som åtgärd. Är det någon som har erfarenhet från Göinge (eller andra liknande system), jag har enbart hört gott om Göingefiltret.
Gustaf
Jag har problem med för hög järnhalt i en vattenborra som vi fick borrat för 2 år sedan vid en sommarstuga i Sörmland. Jag har skickat vattenanalys till ett företag som föreslår att montera dit ett Göinge kombifilter samt en 300 liters hydrofor med återcirkulation som åtgärd. Är det någon som har erfarenhet från Göinge (eller andra liknande system), jag har enbart hört gott om Göingefiltret.
Gustaf
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Hej. Har själv ett Göingefilter, dock ett PH-höjande utan recirkulation,
Filtret dom rekommenderar löser säkert ditt problem, men varför en ny hydrofor?
Är den gamla dålig, för liten eller vill dom tjäna pengar på dig?
Mvh.//Fredrik
Filtret dom rekommenderar löser säkert ditt problem, men varför en ny hydrofor?
Är den gamla dålig, för liten eller vill dom tjäna pengar på dig?
Mvh.//Fredrik
Jag har en hydropress idag, de menar att det är för liten volym i den. Installerar man en hydrofor på 300 liter kan filtret rena den volymen om och om igen, till man få "super" rent vatten?! Jag har höga järnhalter så jag köper deras idé tills motsattsen är bevisad.
Klicka här för att svara