Hej alla
Jag har fyra (4) vattenpumpar som varit installerade för att försörja mitt hus med vatten från egen brunn. Sedan ett antal år tillbaka så har kommunalt vatten installerats och en av pumparna har använts till trädgårdsbevattning.
Så, den status jag känner till om dessa pumpar är att en av dom (den längst fram på bild) är fungerande, de övriga tre har jag inte haft möjlighet eller anledning att testa, därför osäker på om/hur dom funkar.
Nu till min fråga.
Jag skulle uppskatta er experthjälp för att bedöma om det finns något värde i dessa pumpar, dvs är det möjligt att sälja denna typ av gammal utrustning?
Alternativet är förstås att köra dom till återvinningen, men vill förstås undvika det om det finns någon som skulle ha nytta av dom.
Mkt tacksam för idéer, förslag, kommentarer
Jag har fyra (4) vattenpumpar som varit installerade för att försörja mitt hus med vatten från egen brunn. Sedan ett antal år tillbaka så har kommunalt vatten installerats och en av pumparna har använts till trädgårdsbevattning.
Så, den status jag känner till om dessa pumpar är att en av dom (den längst fram på bild) är fungerande, de övriga tre har jag inte haft möjlighet eller anledning att testa, därför osäker på om/hur dom funkar.
Nu till min fråga.
Jag skulle uppskatta er experthjälp för att bedöma om det finns något värde i dessa pumpar, dvs är det möjligt att sälja denna typ av gammal utrustning?
Alternativet är förstås att köra dom till återvinningen, men vill förstås undvika det om det finns någon som skulle ha nytta av dom.
Mkt tacksam för idéer, förslag, kommentarer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om du har plats för dom så lägg upp på Tradera och beskriv de så noga du kan med beteckningar så det blir sökbart på Google. En dag kommer kanske nån behöva en ny av de du har och kommer garanterat googla. Då kommer de hitta dina och kan ta eventuella reservdelar.
Förstår, många tack 👍R RPM2006 skrev:
Klicka här för att svara