485 läst ·
3 svar
485 läst
3 svar
Vattenpump
Hej. Har problem med en vattenpump som inte slutar att gå och trycket går upp mot 6 bar eller tills vattensäkringen löser ut. Har bytt en slang mellan pump och kärl.
På slaget ligger på 2 bar och av slaget ligger på 3 bar.
Någon som vet vad som kan vara felet?
På slaget ligger på 2 bar och av slaget ligger på 3 bar.
Någon som vet vad som kan vara felet?
Tryckströmbrytaren är ju starkt misstänkt.
Man kan ju alltid prova att ta isär, göra rent, se om den börjar fungera igen. Annars byts mot en ny från t.ex..jula eller biltema eller.liknande.T Thorbjörn1 skrev:
Typ denna:
(är inte säker på att den passar rakt av, har ingen aning om dina rördimensioner)
https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...umpar/pumptillbehor/tryckstrombrytare-710508/
Klicka här för att svara