GK100 GK100 skrev:
Ja den kan du byta själv och det har inte mycket med försäkring att göra. Du gör väl ett riktigt jobb så är det bra med det.

Vi har ju @merbanan som brukar intressera sig för när/hur man får byta olika don och elkopplare. Finns ju då ett praktiskt mindre krystat exempel här så får vi se hur han ser på det.
Motorskyddet bytt ca 394v på alla faser men motorskyddet löser ut direkt man trycker igång de

Och nu efter omstart är de 395v ca på alla faser genom motorskyddet och båda sidor tryckvakten men de hoppar inte igång

B
Om motorskyddet löser direkt så skulle jag gissa att pumpen är körd.

Jag hade testat genom att koppla loss pumpen, och återställt motorskyddet för att se om det löser när pumpen inte är inkopplad.

Större motorer brukar man renovera, men jag skulle tro att den är för liten för att det ska vara vettigt.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
B BSOD skrev:

Jag hade testat genom att koppla loss pumpen, och återställt motorskyddet för att se om det löser när pumpen inte är inkopplad.

Större motorer brukar man renovera, men jag skulle tro att den är för liten för att det ska vara vettigt.
B BSOD skrev:

Nu löser det inte ut alls utan de e full spänning ända fram men pumpen startar inte

B
Då är det nog bara att börja planera för att byta vattenpumpen.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
B BSOD skrev:
Då är det nog bara att börja planera för att byta vattenpumpen.
Det finns inget o mäta upp på själva pumpen?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.