Hej!
Våran vattenpump startar inte från ingenstans, alla säkringar är hela och det är en 3fas pump.
Hoppade ner i hålet i marken för o kolla och motorskyddet har inte löst ut, hydropressen har rätt tryck, hur går jag vidare?
Ska jag mäta faserna på motorskyddet?(bifogar bild)
Isåfall hur?
Ska jag mäta på tryckvakten? Isåfall hur?
Jag vett att motorskyddet är avslaget på bilden, det gjorde jag.
Mvh
Våran vattenpump startar inte från ingenstans, alla säkringar är hela och det är en 3fas pump.
Hoppade ner i hålet i marken för o kolla och motorskyddet har inte löst ut, hydropressen har rätt tryck, hur går jag vidare?
Ska jag mäta faserna på motorskyddet?(bifogar bild)
Isåfall hur?
Ska jag mäta på tryckvakten? Isåfall hur?
Jag vett att motorskyddet är avslaget på bilden, det gjorde jag.
Mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det spänning på alla utgående kablar från motorskyddet så är det ju tryckvakten du borde titta på härnäst.
Man får ju vara orimligt försiktig när man mäter med spänning där på om man står i vatten, ev. Halkigt på golvet.
Det är ju in och ut till den. Är det spänning på utgående till pumpen på alla faser?
Man får ju vara orimligt försiktig när man mäter med spänning där på om man står i vatten, ev. Halkigt på golvet.
Det är ju in och ut till den. Är det spänning på utgående till pumpen på alla faser?
Mellan ingående och utgående är det ca 210v på alla, ska jag mäta mellan utgående och jord?B BSOD skrev:Är det spänning på alla utgående kablar från motorskyddet så är det ju tryckvakten du borde titta på härnäst.
210v låter som du mäter mellan fas och 0 eller fas och jord, inte mellan fas och fas. Är det så? Men jag menar ut från tryckvakten. Lite lågt men du kanske bor långt ute på landet.
Jag antar att motorskyddet sitter före tryckvakten?
Jag antar att motorskyddet sitter före tryckvakten?
På den översta bilden har jag runt 210v mellan alla dom övre och nedre hålen.B BSOD skrev:
Jaa jag bor rätt långt ut, men mellan dom övre hålen på den övre bilden är det runt 380v
Det är mellan de svarta du ska mäta först så vet du om skyddet är ok. Du borde mätt tidigare mellan de nedre skruvarna 2-4-6 men nu när du öppnat tryckströmbrytaren mät där.R Rezonen skrev:
GK100 skrev:
Ingen ström mellan dom svarta eller 2/4/6.B BSOD skrev:
Paj skydd då alltså
Ja den kan du byta själv och det har inte mycket med försäkring att göra. Du gör väl ett riktigt jobb så är det bra med det.R Rezonen skrev:
Vi har ju @merbanan som brukar intressera sig för när/hur man får byta olika don och elkopplare. Finns ju då ett praktiskt mindre krystat exempel här så får vi se hur han ser på det.