Hej har bytt tillen ny vattenpump kopplade precis som gamla, men det är inte ett liv startar inte när jag vrider på brytaren ,blir lite fundersam om jag kopplat fel och motorn är defekt , jag har bytt alla pumpar här under alla år
Hej
För att underlätta för dem som har minskat i ämnet så är det lämpligt att du beskriver mer om inkopplingen.
Vad är det för sorts vattenpump?
Är säkringen hel?
Är motorskyddsbrytaren på?
Är tryckströmbrytaren inkopplad?
Finns det möjlighet att koppla elmotorn direkt till elnätetmovj se om den fungerar?
För att underlätta för dem som har minskat i ämnet så är det lämpligt att du beskriver mer om inkopplingen.
Är säkringen hel?
Finns det möjlighet att koppla elmotorn direkt till elnätetmovj se om den fungerar?
Det är en jet pump går att koppla som 220 el 380 ,men strömmen är 3 fas motorskydd finns med brytare påPjosk75 skrev:
Hej
Är säkringen hel?
Du har dubbelkontrollerat att jetpumpen faktiskt kan anslutas till både 1-fas och 3-fas?
Är det så skulle jag sedan koppla in den på 220 volt med en egen kabel direkt till ett eluttag för att vara säker på att elmotorn fungerar.
Gör den det skulle jag dubbelkontrollera att alla kablar från motorskyddet är inkopplade på motorn på rätt sätt.
Är det så skulle jag sedan koppla in den på 220 volt med en egen kabel direkt till ett eluttag för att vara säker på att elmotorn fungerar.
Gör den det skulle jag dubbelkontrollera att alla kablar från motorskyddet är inkopplade på motorn på rätt sätt.
Motorskyddet går till en tryckströmbrytare ifrån tryckströmbrytaren till elmotorn ,inga säkringar har gått,Pjosk75 skrev:
Du har dubbelkontrollerat att jetpumpen faktiskt kan anslutas till både 1-fas och 3-fas?
Nu vet jag inget om dina kunskaper kring el. Men om du har en multimeter så kan du mäta var det är elen försvinner.
Finns spänning ut från motorskyddsbrytaren
Finns spänning in i tryckströmbrytaren
Är vattentrycket tillräckligt lågt för att tryckströmbrytaren ska vara på
Finns spänning ut från tryckströmbrytaren
Finns spänning in i jetpumpen
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Ska kolla det imorgon tack så väldigt mycket för svar kanske kan höra av mig imorgonPjosk75 skrev:
Nu vet jag inget om dina kunskaper kring el. Men om du har en multimeter så kan du mäta var det är elen försvinner.
Kopplade ifrån tänkte att jag skulle mäta emellan men jag har en biltema multimeter visar ol bara samma på den gamla motorn som jag vet fungeradenisse123 skrev:
Hm, har ledarna legat på blecken där muttrarna är lossade?
Grattis, i så fall har du skapat en fullständig kortslutning.
Du måste koppla likadant som den gamla annars funkar det inte.
Grattis, i så fall har du skapat en fullständig kortslutning.
Du måste koppla likadant som den gamla annars funkar det inte.