Behöver ett ordentligt vattenpass. Har bara ett 60cm som inte visar samma lutning när man vrider det 180 grader...
Såg ett test av vattenpass i GDS, men kan inte ta det testet seriöst när samma pass fast med olika färg får två väldigt olika betyg
Trots det så funderar jag ändå på att köpa testvinnaren, Stanley FatMax. 120cm kostar 350kr på Harald-Nyborg.
Är det ett bra köp, eller har någon ett bättre förslag för max 400kr?
Såg ett test av vattenpass i GDS, men kan inte ta det testet seriöst när samma pass fast med olika färg får två väldigt olika betyg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trots det så funderar jag ändå på att köpa testvinnaren, Stanley FatMax. 120cm kostar 350kr på Harald-Nyborg.
Är det ett bra köp, eller har någon ett bättre förslag för max 400kr?
Intressant test hos GDS. 
Som jag tolkar det så tycker de att både hantering och stöttålighet (styrka) är annorlunda, dessutom är det ju nämnt 10 års garanti på Stabila -det väger nog upp betyget. Kan dock hålla med om att det är lite märkligt att det är så "stor" skillnad".
Vilket pass var testvinnare? Tycket nog att du bör kika på hultafors pass - väldigt fina!
Som jag tolkar det så tycker de att både hantering och stöttålighet (styrka) är annorlunda, dessutom är det ju nämnt 10 års garanti på Stabila -det väger nog upp betyget. Kan dock hålla med om att det är lite märkligt att det är så "stor" skillnad".
Vilket pass var testvinnare? Tycket nog att du bör kika på hultafors pass - väldigt fina!
Har ett stanley 180 pass privat och ett mst 180 på jobbet. Sanletypasset köptes på jula rea och kostade bara 399kr vilket är ett kap.
Hade jag varit du skulle jag gladeligen handlat på harald nyborg. Och när man köper pass kollar man ju upp det i butiken innan bär hem det..
Hade jag varit du skulle jag gladeligen handlat på harald nyborg. Och när man köper pass kollar man ju upp det i butiken innan bär hem det..
Redigerat:
Libella 2000 brukar gå att få för kring 400 på tradera, inte 120 i grundutförande men är sedan lätt att få i den längd man vill och då har du ett pass med känslighet på 2mm/m istället för 10 som dom flesta andra har.
Det jag tycker är viktigt är libellernas känslighet.
På långa pass är högre känslighet viktigt för mig.
Men om känsligheten inte är så viktig, hittar du billiga pass på Biltema. Se bara efter innan att libellerna sitter rätt. Lägg passet på golvet och vänd på det. Bubblan ska stå lika snett båda gångerna. Sedan hittar du en lämplig vägg att kontrollera den andra libellen mot på samma sätt.
På långa pass är högre känslighet viktigt för mig.
Men om känsligheten inte är så viktig, hittar du billiga pass på Biltema. Se bara efter innan att libellerna sitter rätt. Lägg passet på golvet och vänd på det. Bubblan ska stå lika snett båda gångerna. Sedan hittar du en lämplig vägg att kontrollera den andra libellen mot på samma sätt.
Blev ett FatMax på Harald-Nyborg. Har tio mil enkel resa till Jula, så man drar ju sig lite för att åka dit och handla...
Passade även på att köpa en no-name rätskiva på två meter. (Med libeller, men de räknar jag inte med att de ska vara särskilt exakta.)
Totalt 508kr för båda
Nu hoppas jag på att kunna få till lite rakare väggar än förra byggaren lyckades med...
Passade även på att köpa en no-name rätskiva på två meter. (Med libeller, men de räknar jag inte med att de ska vara särskilt exakta.)
Totalt 508kr för båda
Nu hoppas jag på att kunna få till lite rakare väggar än förra byggaren lyckades med...
Klicka här för att svara
