Byggahus.se

Digitalt vattenpass 60, 80 eller 120cm?

1. P
    Medlem Nivå 6
    Sugen på ett digitalt vattenpass. Har kikat på Milwaukee men det det verkar onödigt dyrt och ”långsam” elektronik.

Det jag är mest intresserad av är nedan och undrar dels om märkets kvalitet samt vilken längd ni anser lämpligast. För o nackdelar... lutar åt 120cm men vet inte om man blir begränsad i trängre utrymmen?

https://kiwitools.se/collections/st...gitalt-vattenpass-ip65?variant=18884252794976

Tacksam för svar.

2. Rickard.ag
    Medlem · Nivå 13
    Stabila gör generellt bra skit. Deras produkter används flitigt av proffs och jag har då inte hört något dåligt om dom. Vilken längd är svårare att svara på. Både för att jag inte riktigt vet vad finessen är med digitalt pass och jag inte vet vad du tänker använda med mest till.

120cm är en riktigt bra längd om man främst ska bygga saker. Till montering, upphängning osv kan kortare vara bra.

• Laddar…
  3. D
    Medlem Nivå 3
    Nu blir jag genuint nyfiken varför man skulle behöva nåt sånt.

Själv har jag aldrig upplevt att jag behövt digital display på ett vattenpass, går det verkligen att bygga med sådan precision i verkligheten?

Jag har digitalt vattenpass i telefonen, kostar 0 kronor, funkar för det jag behöver.

• Laddar…