Fanns det en tvättmaskin där innan? Jag hade inte utgått ifrån att skåpet klarar en tvättmaskin.

Purre
Du försöker bygga på något som inte är avsett för det.
Då får man sådana här problem helt enkelt.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag föreslår att du läser den här tråden:
[länk]

Kan du välja en tvättmaskin som inte är så djup utan får plats framför de rör som du har nu?
Ska utgå från den tvättmaskinen jag har idag

Purre Purre skrev:
Du försöker bygga på något som inte är avsett för det.
Då får man sådana här problem helt enkelt.
Finns dessa att köpa. Men jag tänkte fixa det själv. Men hittar inga ben som är tillräckligt långa nog.

• Kombinerad tvättmaskin och tvättställ i vitt och beige, installerad i ett modernt badrum med grått kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T TypRätt skrev:
Fanns det en tvättmaskin där innan? Jag hade inte utgått ifrån att skåpet klarar en tvättmaskin.
Skåpet ska bort. On med en tvättmaskin istället. Tvättmaskinen har stått vid sidan av vasken. Men nu ska tvättmaskinen stå under vasken

Purre
A Anemon86 skrev:
Finns dessa att köpa. Men jag tänkte fixa det själv. Men hittar inga ben som är tillräckligt långa nog.
Det förstår jag eftersom en tvättmaskin ofta är runt 85cm. Hon du lagt upp bild på är 15cm sen ett utlopp från det så är det ca 5cm till. Där är man redan uppe i 105cm. Barbord brukar vara i den höjden men inte ett tvättställ normalt.

Purre Purre skrev:
Det förstår jag eftersom en tvättmaskin ofta är runt 85cm. Hon du lagt upp bild på är 15cm sen ett utlopp från det så är det ca 5cm till. Där är man redan uppe i 105cm. Barbord brukar vara i den höjden men inte ett tvättställ normalt.
Oki. Om jag ändå vill ha tvättmaskinen under vasken. Hur rekommenderar du att bygga

BirgitS
A Anemon86 skrev:
Det där är troligen en grund maskin som får plats framför avloppsröret som dessutom kommer ner allra längst bak.
A Anemon86 skrev:
Men hittar inga ben som är tillräckligt långa nog.
Vad är det för ben du pratar om?

BirgitS BirgitS skrev:
Det där är troligen en grund maskin som får plats framför avloppsröret som dessutom kommer ner allra längst bak.

Vad är det för ben du pratar om?
Jag måste ju ha den till bänkskivan. Sen ska tvättmaskinen under skivan och vasken ska vara monterad ovanpå ej integrerad. Hittar inga ben till skivan som är 1m

BirgitS
Okej, bänkskivan kan man hålla upp med regel på väggen/väggarna och kraftiga konsoler.

BirgitS BirgitS skrev:
Okej, bänkskivan kan man hålla upp med regel på väggen/väggarna och kraftiga konsoler.
Absolut. Men vill göra det lätt för mig

A Anemon86 skrev:
Absolut. Men vill göra det lätt för mig
Det är att göra det lätt för sig =) Allt som behövs är några skruvar och lite silikon.

T TypRätt skrev:
Det är att göra det lätt för sig =) Allt som behövs är några skruvar och lite silikon.
Jag är ingen snickare.

BirgitS
Bänkskivan måste i ditt fall på ett eller annat sätt sitta fast i väggen, du kommer alltså inte ifrån att skruva i väggen.
Anledningen är t.ex. att det inte ska kunna välta och slita loss vattenrören så att det sprutar vatten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.