1 454 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Vattenläckage?
Hej,
Jag har en Värmebaronen Komet kombb panna av äldre modell som jag kör pellets i. Den ser ut såhär :
Jag har märkt av att vattnet porlar i ett av rören in mot pannrummet och hittat varför :
Vattnet rinner stabilt från denna slang. Brunnen ska egentligen vara stängd men troligen tar sig vatten ändå ner där annars hade det varit översvämning nu.
Om jag vrider med klockan på denna ventil så avtar vatten flödet något, om jag vrider åt motsatta håll så ökar flödet.
En gissning är att ventilen e kass? Kan det stämma? Är det något jag kan byta själv eller bör jag ha hit en rörmokare?
Pannan är inte ställd på sommarläge efter som vi vill ha lite värme i källaren.
Jag har en Värmebaronen Komet kombb panna av äldre modell som jag kör pellets i. Den ser ut såhär :
Jag har märkt av att vattnet porlar i ett av rören in mot pannrummet och hittat varför :
Vattnet rinner stabilt från denna slang. Brunnen ska egentligen vara stängd men troligen tar sig vatten ändå ner där annars hade det varit översvämning nu.
Om jag vrider med klockan på denna ventil så avtar vatten flödet något, om jag vrider åt motsatta håll så ökar flödet.
En gissning är att ventilen e kass? Kan det stämma? Är det något jag kan byta själv eller bör jag ha hit en rörmokare?
Pannan är inte ställd på sommarläge efter som vi vill ha lite värme i källaren.
den nedre ventilen ser ut att vara övertrycks ventilen till varmvatnet.
dom brukar ge sig med tiden.
jag skulle inte byta den själj av försäkrings skäl.
jag vet att det kommer att vara personer som skriver att det är lätt.
dom brukar ge sig med tiden.
jag skulle inte byta den själj av försäkrings skäl.
jag vet att det kommer att vara personer som skriver att det är lätt.
Klicka här för att svara