Upptäckte nyss att det runnit vatten från badrummet (helkaklat) ut i min hall, där det ligger klickgolv med linoleum under. Mellan är det underlag för klickgolvet, dvs. ett pappersliknande material.

Det var kanske en cm vatten på det värsta stället, jag har torkat men det "plaskar" när man går. Vad ska jag göra? Riva upp golvet i hallen? Finns det någon chans att det torkar av sig självt? Har panik just nu!

Ring ditt FB!

Jag ringde jouren hos hyresvärden och bad om hjälp, han som svarade ville inte skicka nån utan gav mig en föreläsning om hur man duschar ordentligt osv, fast jag sa att avloppet krånglat och runnit över sen renoveringen för ett par månader sedan (även påtalat detta för husvärd tidigare). Han sa även att jag får kontakta husvärd imorrn om det behövs.

Jag har på eget bevåg rivit upp klickgolvet och skyddspapperet, torkat ordentligt överallt. Ska ringa mitt försäkringsbolag nu också.

Ring fastighetsskötaren i morgon och se till att dom ser över avloppet om det var där det är stopp. Om du inte lyft brunnslocket och rensat redan så gör det först. Om du får samma svar ring fastighetsägaren som borde vara intresserad av att slippa en stor vattenskada i flera lägenheter om det rinner ner till grannarna :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.