4 264 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
"Vattenläcka", droppar från innertaket i källaren
Hej,
Frun fick för sig att göra ren diskbänken nyss och hon kopplat ur rören under men glömde det sedan och spolade massa vatten. Det rann ner vatten så det droppar från innertaket i källaren (enplansvilla med källare).
Vad kan jag göra för att fixa situationen?
Jag har torkar upp och ställt en avfuktare i källaren där vattnet droppar.
Vad mer bör jag göra?
Försäkringsärende även fast det är frun som klantat sig?
Tack på förhand,
Thomas
Frun fick för sig att göra ren diskbänken nyss och hon kopplat ur rören under men glömde det sedan och spolade massa vatten. Det rann ner vatten så det droppar från innertaket i källaren (enplansvilla med källare).
Vad kan jag göra för att fixa situationen?
Jag har torkar upp och ställt en avfuktare i källaren där vattnet droppar.
Vad mer bör jag göra?
Försäkringsärende även fast det är frun som klantat sig?
Tack på förhand,
Thomas
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Finns där ingen isolering i mellanbjälklaget så kommer det att torka upp snabbt. Jag skulle kanske investera i en enkel billig fuktmätare och mäta i närheten av där det droppar. Om det tar ex. mer än en månad utan att fukthalten gått ner ordentligt, så skulle jag kanske konsultera någon med mera kunskaper. Det vore troligen overkill, man kommer rätt långt med att bara känna på ytan.
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 56 254 inlägg
Du skulle ev. kunna anmäla till förs. bolaget. Finns skaplig chans att de skickar ut någon med både instrument och kunkskap att utreda omfattningen. Och den utredningen kostar normalt inget för dig som förs. tagare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden