N
G GoGetLost skrev:
Enkel fråga som man gärna vill ha ett svar på av TS men som inte ges. Sett i flera andra trådar där just denna fråga undviks att svara på tyvärr
Spelar ju dock ingen roll i och med att det 1. Aldrig kan anses som ett dolt fel och 2. Sålts av just ett dödsbo

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Mina avslutande råd till din syster
* åtgärda problemet och se det som en tidigare renovering av det hon redan visste behövde åtgärdas.
* släpp alla funderingar om vad som dödboet visste eller inte visste.

• Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Mina avslutande råd till din syster
* åtgärda problemet och se det som en tidigare renovering av det hon redan visste behövde åtgärdas.
* släpp alla funderingar om vad som dödboet visste eller inte visste.
Tack! Det ska jag framföra 👍

K Karin h skrev:
Jag är osäker på hur länge han bodde där och inte gick i trappor, tror han bodde på ett äldreboende ett par månader innan han gick bort. Jag tänker inte detta har med sakfrågan att göra.
Kanske har det inte med sakfrågan att göra. Det lät mer konstigt att mannen kunde bo där, utan att det trasiga handfatet gav några fuktskador, eftersom han bara bodde på nedervåningen.
Men strunt samma.
Din syster fick ju ändå, tillslut, höra att hon inte bör använda handfatet. Vad gjorde hon då? Slutade hon verkligen att använda handfatet då? Det är ju ingen liten bagatell, då det tydligen bara finns ett badrum. Det många ifrågasätter är reaktionen på uppgifterna om att inte använda handfatet. Det är ju strunt samma om dödsboägaren kände till felet. Om man får höra att man inte ska använda ett handfat ser man ju till att utreda varför han/hon säger det. Annars är ju riskem stor att man sitter där med en vattenskada.
Ber om ursäkt om även min ton låter hård/tråkig. Det är inte alls min mening, utan det är bara några saker som jag inte får ihop riktigt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.