Jag har ett pyttepyttelitet element i badrummet som jag funderar på att byta ut mot en handukstork. Har någon ett bra tips på en mindre, vattenkopplad handukstork? Som vanligt får det gärna vara billigt.

Påverkar detta uppvärmningen/elkostnaden i hög grad? Det befintliga elementet är som sagt nästan obefintligt.

Dessutom skulle jag vilja ha ett snyggare vattenlås till tvättstället, gärna kromat. Har letat på diverse hemsidor utan att hitta resultat. I de flesta fall måste man köpa handfatet för att få vattenlåset :P

Tacksam för svar.

Jag har köpt min handukstork på Jula det var inte alls dyrt och du har ulycka dimension.

De vattenkopplade handdukstorkarna är ganska dyra.
FMM kostar från 1100:- + moms.
Min leverantör säljer dessutom inte till privatpersoner.

Kan du installera själv? Det blir ju en del extra rördragning eftersom handdukstorken är avsedd att installeras med rördragningen i väggen.

,,Såg att Hornbach hade ett kromat vattenlås mot vägg för att sätta under handfat typ, 189 :- tog dom för det :)

Blir det för klent om man böjer till en tork själv med rätt rörböjarverktyg o.s.v. av hyggligt grovt och styvt rör ?

Billiga handukstorkat (typ stege) har de på Silvan.

Kan du installera själv? Det blir ju en del extra rördragning eftersom handdukstorken är avsedd att installeras med rördragningen i väggen.
Nej det kan jag nog inte (än) men jag tror mig ha sett en del torkar som ser ut att kunna kopplas till "elementrören", verkar vara samma CC mellan rören t ex.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.