Ja, har den installerad sen 8 år.
Plus
Den bara funkar.
Minus
Endast 1 (möjligen 2)analoga anslutningar för att tex kunna koppla ihop den mot ett hemlarm.
Ingen möjlighet att integrera den mot tex HA
På det stora hela mycket nöjd och produkte
N gör exakt det den utlovar.
Plus
Den bara funkar.
Minus
Endast 1 (möjligen 2)analoga anslutningar för att tex kunna koppla ihop den mot ett hemlarm.
Ingen möjlighet att integrera den mot tex HA
På det stora hela mycket nöjd och produkte
N gör exakt det den utlovar.
Rekommenderar helt klart. Som föregående skriver; den bara fungerar. Ett pyttelitet droppläckage i en toalettventil tog den, och lär sig användningsmönstret så den stör inte på normala tider. Det enda är väl att det kunde ha funnits en logg över senaste testresultaten.
Haft en installed i två till tre år nu. Den gör vad den ska, aldrig använt skarpt, men ibland när man tappar upp vatten i trädgården med väldigt häftigt flöde så reagerar den efter 4-5 liter och stänger av, så jag vet att den fungerar åtminstone 😂. När det händer är det bara att stänga kranen, vänta 10-20 sekunder och sedan har den öppnat ventilen igen. Så man behöver inte gå till någon panel för att återställa, smidigt!
Ett gigantiskt minus för min del är att ventilmotorn låter otroligt mycket. Vi sover två rum bort (7 meter kanske), och även med två stängda dörrar så väcker ljudet av motorn oss på natten när den gör täthetskontroll. Fick stänga droppläckage funktionen på grund av det. Var i kontakt med vatette och ja, motorn sk tydligen låta som om de har fyllt den med grus. Föreslog även en funktion där man kan instruera den att inte göra kontrollen på utvalda tider, men det var de inte intresserade av att lägga till.
Minus nummer två är som tidigare skrivits, går inte att integrera med HA eller andra smarta-hem lösningar. Förvisso lite självförvållat då jag absolut inte ville ha en brytare som krävde cloudkoppling för att fungera drägligt. Men, ett lokalt API hade ju inte skadat.
Angående installation, väldigt enkelt att göra själv om man är bekväm med vvs kopplingar, bara att sätta efter vattenmätaren och kapa röret så det blir lite kortare.
Ett gigantiskt minus för min del är att ventilmotorn låter otroligt mycket. Vi sover två rum bort (7 meter kanske), och även med två stängda dörrar så väcker ljudet av motorn oss på natten när den gör täthetskontroll. Fick stänga droppläckage funktionen på grund av det. Var i kontakt med vatette och ja, motorn sk tydligen låta som om de har fyllt den med grus. Föreslog även en funktion där man kan instruera den att inte göra kontrollen på utvalda tider, men det var de inte intresserade av att lägga till.
Minus nummer två är som tidigare skrivits, går inte att integrera med HA eller andra smarta-hem lösningar. Förvisso lite självförvållat då jag absolut inte ville ha en brytare som krävde cloudkoppling för att fungera drägligt. Men, ett lokalt API hade ju inte skadat.
Angående installation, väldigt enkelt att göra själv om man är bekväm med vvs kopplingar, bara att sätta efter vattenmätaren och kapa röret så det blir lite kortare.
Det finns bevattningsläga om man ska vattna mycket. Det borde även lösa ditt problem med att den stänger av direkt efter 4-5 liter.J JSten skrev:Haft en installed i två till tre år nu. Den gör vad den ska, aldrig använt skarpt, men ibland när man tappar upp vatten i trädgården med väldigt häftigt flöde så reagerar den efter 4-5 liter och stänger av, så jag vet att den fungerar åtminstone 😂. När det händer är det bara att stänga kranen, vänta 10-20 sekunder och sedan har den öppnat ventilen igen. Så man behöver inte gå till någon panel för att återställa, smidigt!
Du får prova det.
Det gör det säkert, men palla gå in och fippla på panelen när man ska fylla en kanna vatten, bara köra lite lägre flöde och inte maxat blås. Det är mest när man glömmer bort det som den stänger, och som sagt, bara vänta några sekunder så slår den på vattnet igen. Just det att den öppnar ventigen igen och kollar om flödet har upphört är en riktigt trevlig funktion.H H-Thomasson skrev:
När det gäller automatiserad bevattning så har jag ställt in mitt bevattningssystem på att köra mex 10 minuteri sträck, sedan stänger den i en minut för att sedan fortsätta bevattning.
Så bortsett från att ventilen väckte oss på nätterna och att den inte har något lokalt API så är jag nöjd med den. Med det sagt, den har lycklikvis inte behövt aggera i skarpt läge, men jag tvivlar inte på att den skulle göra det om det skulle behövas.
Produkter som diskuteras: "bevattningssystem"
Bevattningssystem
Ett effektivt bevattningssystem kan spara tid och ansträngning, samtidigt som det hjälper till att hålla din trädgård eller grönsaksland friskt och frodigt.
Läs mer
Går det inte att bygga en liten frigolitlåda runt den för att dämpa ljudet ?J JSten skrev:Det gör det säkert, men palla gå in och fippla på panelen när man ska fylla en kanna vatten, bara köra lite lägre flöde och inte maxat blås. Det är mest när man glömmer bort det som den stänger, och som sagt, bara vänta några sekunder så slår den på vattnet igen. Just det att den öppnar ventigen igen och kollar om flödet har upphört är en riktigt trevlig funktion.
När det gäller automatiserad bevattning så har jag ställt in mitt bevattningssystem på att köra mex 10 minuteri sträck, sedan stänger den i en minut för att sedan fortsätta bevattning.
Så bortsett från att ventilen väckte oss på nätterna och att den inte har något lokalt API så är jag nöjd med den. Med det sagt, den har lycklikvis inte behövt aggera i skarpt läge, men jag tvivlar inte på att den skulle göra det om det skulle behövas.
Självklart kan man göra det, och det var även vattetes lösningsförslag när jag frågade om den skulle låta så mycket. Tanken är att installera ett ordentligt vattenmätarskåp och då installera den i skåpet, men det kräver omdragning av inkommande, massa jobb, gräva upp hål utanför huset, gräva in under plattan, bila upp plattan, och svårt att få tummen ur, etc, etc. Vilket år som helst 😂H H-Thomasson skrev:
Men, tycker det är värt att nämna, har man ett hus där någon sover nära vattenmätaren, ja då lär man störas av denna brytare. Vill minnas att det finns andra tillverkare som kör med magnetventil och därför är mycket tystare, men då har de nackdelen att de är cloud anslutna och kräver app, etc
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden