Vi har lite problem med vår Vattenfelsbrytare. Den larmar någon gång i veckan, gärna på natten
Toan är ansluten till ledning i väggen via ett CU-rör
Vi försöker hitta vad som är fel och tänker därför försöka montera en kulventil på en av toastolarna direkt vid väggen.
Toan är ansluten till ledning / skruv ur väggen , dim 17 3/8" i väggen via ett CU-rör DIM 10 mm
Jag skall kolla mått och försöka ta en bild med några måttuppgifter.
Från kulventilen skulle jag vilja ansluta toan via en mjuk "slang".
Jag tycker man ser sådan mjuk "slang" ibland i offentliga miljöer, men hittar ingen på nätet.

Kan det gå att ansluta en kulventil dim 3/8 invändig gängning till gängningen, som "kommer ur "väggen" , dim 21 3/8" ?
Eller stämmer inte gängorna ?
Från den kulventilen så skulle jag vilja gå vidare med "mjuk" anslutningsslang till koppling / gängning, dim 17 1/2 " ? vid själva toan.
Tacksam för tips
Axelman
Jag försöker återkomma med några bilder så snart jag kan

axelman axelman skrev:
Vi har lite problem med vår Vattenfelsbrytare. Den larmar någon gång i veckan, gärna på natten
Toan är ansluten till ledning i väggen via ett CU-rör
Vi försöker hitta vad som är fel och tänker därför försöka montera en kulventil på en av toastolarna direkt vid väggen.
Toan är ansluten till ledning / skruv ur väggen , dim 17 3/8" i väggen via ett CU-rör DIM 10 mm
Jag skall kolla mått och försöka ta en bild med några måttuppgifter.
Jag tycker man ser sådan mjuk "slang" ibland i offentliga miljöer, men hittar ingen på nätet.

Kan det gå att ansluta en kulventil dim 3/8 invändig gängning till gängningen, som "kommer ur "väggen" , dim 21 3/8" ?
Eller stämmer inte gängorna ?
Från den kulventilen så skulle jag vilja gå vidare med "mjuk" anslutningsslang till koppling / gängning, dim 17 1/2 " ? vid själva toan.
Tacksam för tips
Axelman
Jag försöker återkomma med några bilder så snart jag kan

• Väggmonterad anordning för vattenförsörjning, flexibel slang, flisplattor, toalett synlig, installationsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en metallstolps anslutning till väggen med skuggor, suddig och skadad yta.
    Skapa konto
  • Handritad skiss av elektronisk krets eller komponent, markerad med text och siffror, på ljust papper.
    Skapa konto
axelman axelman skrev:
Sök på "anslutningsslang" så finns det hur många som helst.

Sedan med att den sk ”vattenfelsbrytaren” aktiveras, det mest typiska är en droppande kran eller ännu oftare toaletter som kan smygrinna utan att man märker det alls.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.