N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 014 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 014 inlägg
Ingen fråga men ett konstaterande att Vattenfall går mot strömmen (!!) och sänker elnätspriserna under perioden 1/7 - 31/12. Vattenfall höjde inte heller vid årsskiftet som många andra.
Kul att vara kund hos Vattenfall när man ser sådant här måste jag säga.
Undrar om t.ex. EON och Ellevio som höjt rejält tänker hänga på och sänka?
Kul att vara kund hos Vattenfall när man ser sådant här måste jag säga.
Undrar om t.ex. EON och Ellevio som höjt rejält tänker hänga på och sänka?
För båda mina 16A abonnemang (SE2) sänkte Vattenfall priset även nu vid årsskiftet 22/23. Från 4615 till 3920 kr/år. Och om jag fattat rätt så sänks det nu ytterligare ner till 2585 kr/år. Dvs ganska ordentliga sänkningar.
Alla priser är ink moms.
Alla priser är ink moms.
Redigerat:
Är du säker på det?N Nalleman64 skrev:
Som jag tolkar Vattenfalls prislista så bör mina abonnemang (16A) kosta 2585 kr/år from 1:a juli.
Angående överföringsavgiften stämmer ju det du skriver, förutom att boende i stödområden "bara" betalar 37 öre/kWh (ink moms) i energiskatt.
Redigerat:
Vattenfall har ju varit bland det dyraste som finns. Så jag delar inte riktigt glädjen men att vara i det nätet.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 014 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 014 inlägg
Du har helt rätt!! Jag raderade mitt inlägg!G Gabbe1 skrev:
Siffran jag skrev avsåg 20 A!
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 014 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 014 inlägg
Det har du förvisso rätt i men man får glädjas åt det lilla. Det jag uppskattar med Vattenfall är att de för ett antal år sedan tog krafttag och grävde ner hela ledningsnätet i vårt område = vi har i princip aldrig strömavbrott längre oavsett väder.D Daniel 109 skrev:
Det är ju det som kommer på räkningen.
Klicka här för att svara