2 097 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
"Vattenfall" i badkaret??
Är det någon som vet vad det krävs för anordningar för att få vattnet att forsa ner i badkaret på detta sätt 
Ser misstänkt ouppnåeligt för en vanlig dödlig men samtidigt otroligt lockande. Inköpsställe/pris??
Man måste känna sig som Livia när man kliver ner i det badet, men då blir man kanske tvungen att dränka nån Antonius eller Nero i det så det är kanske säkrast att hålla sig till Svedbergs/FM Mattson´s standard
MVH/Christina.
http://www.konradssons.com/inspiration/kakel/badrum/31.html
Ser misstänkt ouppnåeligt för en vanlig dödlig men samtidigt otroligt lockande. Inköpsställe/pris??
Man måste känna sig som Livia när man kliver ner i det badet, men då blir man kanske tvungen att dränka nån Antonius eller Nero i det så det är kanske säkrast att hålla sig till Svedbergs/FM Mattson´s standard
MVH/Christina.
http://www.konradssons.com/inspiration/kakel/badrum/31.html
Här hittade jag några andra modeller på cascade
http://www.faucet-yvespertosa.com/robinets_baignoires.htm
http://www.faucet-yvespertosa.com/robinets_baignoires.htm
MEN var hittar man det i Sverige
MVH/Christina.
MVH/Christina.
Själva konstruktionen av ett sånt badkar är egentligen världens enklaste sak. I princip bara en dold slang upp till en vätskyddad kammare en bit upp på väggen, med en öppning ut mot badkaret.
Men vill man egentligen ha det?
Vattnet tappar säkert flera grader i värme innan det lagt sig tillrätt i karet - det som hamnar i karet. Med den fallhöjden lär det inte vara en obetydlig del som stänker ut på golvet...
För övrigt ser badkaret ut som en likkista...eller sarkofag. ;D
Men vill man egentligen ha det?
Vattnet tappar säkert flera grader i värme innan det lagt sig tillrätt i karet - det som hamnar i karet. Med den fallhöjden lär det inte vara en obetydlig del som stänker ut på golvet...
För övrigt ser badkaret ut som en likkista...eller sarkofag. ;D
Men tror du verkligen det, att det bara är ett hål in till någon sorts kammare, menar jag !?KarlXII skrev:
Jag tror/trodde att det är någon sorts blandare som skickar ut vattnet i den formen istället för vanliga "runda hålet" ???
/Livia
Lite trögfattad.................kanskebyggimpert skrev:
Jag jobbade i flera timmar med mina bilder (inte så teknisk som du vet) för DIN skull
Men var är dina bilder??????
Jag är så nyfiken så jag spricker......
helt ok med lite flyttkartonger på bilderna
Mvh Maria
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Aj,aj,aaaj, var det det du menade :mammamys skrev:Lite trögfattad.................kanske
Jag jobbade i flera timmar med mina bilder (inte så teknisk som du vet) för DIN skull
Men var är dina bilder??????
Jag är så nyfiken så jag spricker......
helt ok med lite flyttkartonger på bilderna
Mvh Maria
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Det värsta är att jag måste börja helt från scratch med att lära mig allt från kameran, hur man får in det i burken, var man ska lägga upp dom osv. så jag har faktiskt inte riktigt orkat med att ta tag i detta ännu.
Förlåt, förlåt.... Ska försöka bättra mig :-*
MVH/Christina.
Klicka här för att svara