Är det någon som vet vad det krävs för anordningar för att få vattnet att forsa ner i badkaret på detta sätt :o
Ser misstänkt ouppnåeligt för en vanlig dödlig men samtidigt otroligt lockande. Inköpsställe/pris??

Man måste känna sig som Livia när man kliver ner i det badet, men då blir man kanske tvungen att dränka nån Antonius eller Nero i det så det är kanske säkrast att hålla sig till Svedbergs/FM Mattson´s standard ;)
MVH/Christina.




http://www.konradssons.com/inspiration/kakel/badrum/31.html
 
vill oxå haaaaaaaaaaaaaaa............................... >:( >:( >
när kommer bilderna?????????????????????
Maria
 
MEN var hittar man det i Sverige

MVH/Christina.
 
mammamys skrev:
vill oxå haaaaaaaaaaaaaaa............................... >:( >:( >
när kommer bilderna?????????????????????
Maria
Maria, jag måste antagligen vara trögfattad, MEN vilka bilder ???
Funkar inte länken, eller?
/Christina.
 
Själva konstruktionen av ett sånt badkar är egentligen världens enklaste sak. I princip bara en dold slang upp till en vätskyddad kammare en bit upp på väggen, med en öppning ut mot badkaret.

Men vill man egentligen ha det?

Vattnet tappar säkert flera grader i värme innan det lagt sig tillrätt i karet - det som hamnar i karet. Med den fallhöjden lär det inte vara en obetydlig del som stänker ut på golvet...

För övrigt ser badkaret ut som en likkista...eller sarkofag. ;D
 
KarlXII skrev:
Själva konstruktionen av ett sånt badkar är egentligen världens enklaste sak. I princip bara en dold slang upp till en vätskyddad kammare en bit upp på väggen, med en öppning ut mot badkaret.
Men tror du verkligen det, att det bara är ett hål in till någon sorts kammare, menar jag !?
Jag tror/trodde att det är någon sorts blandare som skickar ut vattnet i den formen istället för vanliga "runda hålet" ???
/Livia
 
byggimpert skrev:
MEN var hittar man det i Sverige

MVH/Christina.
Jag skulle försöka med Confort butikerna. De har massor med kataloger och man kan beställa.
 
Det här är garanterat ett platsbyggt badkar.
 
byggimpert skrev:
Maria, jag måste antagligen vara trögfattad, MEN vilka bilder ???
Funkar inte länken, eller?
/Christina.
Lite trögfattad.................kanske
Jag jobbade i flera timmar med mina bilder (inte så teknisk som du vet) för DIN skull
Men var är dina bilder??????
Jag är så nyfiken så jag spricker......
helt ok med lite flyttkartonger på bilderna
Mvh Maria
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
 
mammamys skrev:
Lite trögfattad.................kanske
Jag jobbade i flera timmar med mina bilder (inte så teknisk som du vet) för DIN skull
Men var är dina bilder??????
Jag är så nyfiken så jag spricker......
helt ok med lite flyttkartonger på bilderna
Mvh Maria
:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
Aj,aj,aaaj, var det det du menade ::) ::)Hoppades i det längsta att det var nåt annat ;)
Det värsta är att jag måste börja helt från scratch med att lära mig allt från kameran, hur man får in det i burken, var man ska lägga upp dom osv. så jag har faktiskt inte riktigt orkat med att ta tag i detta ännu.
Förlåt, förlåt....  Ska försöka bättra mig :-*
MVH/Christina.
 
Några av badkar från Geysir har vattenfall standart. Vi beställde kar Kurt (sargblandare, belysning, radio, vattenfall mm 16 900:-) och med spänning väntar jag på leverans nästa vecka.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.