904 läst ·
5 svar
904 läst
5 svar
Vattenburet element som väsnas... hjälp
Hej,
Försökt lösa problemet med hjälp av tidigare trådar samt Google men ej lyckats.
Renoverade badrummet och elementen på övervåningen stod stilla ett tag i samband med det. Nu är allt igång och ett av elementen har börjat "brusa", självklart det i vårt sovrum. Låter inte alls mycket men blir störande när man ska sova, låter ungefär som när en brustablett löses upp i vatten. Kan tillägga att det installerats en vattenburen handdukstork.
Har luftat elementet, skruvat på termostaten, luftat systemet centralt vid värmeväxlaren, ökat trycket från 1-1,8 kPa.
Hur kan jag bli av med detta elände...?
Försökt lösa problemet med hjälp av tidigare trådar samt Google men ej lyckats.
Renoverade badrummet och elementen på övervåningen stod stilla ett tag i samband med det. Nu är allt igång och ett av elementen har börjat "brusa", självklart det i vårt sovrum. Låter inte alls mycket men blir störande när man ska sova, låter ungefär som när en brustablett löses upp i vatten. Kan tillägga att det installerats en vattenburen handdukstork.
Har luftat elementet, skruvat på termostaten, luftat systemet centralt vid värmeväxlaren, ökat trycket från 1-1,8 kPa.
Hur kan jag bli av med detta elände...?
Husägare
· Sörmland
· 1 482 inlägg
Låter det annorlunda om du öppnar termostaten fullt eller har den lite strypt?
I vårt sovrum har vi elementen rätt hårt strypt (istid) och det brusar ordentligt i det elementet.
I vårt sovrum har vi elementen rätt hårt strypt (istid) och det brusar ordentligt i det elementet.
Det är tvårörssystem. Innan handdukstorken installerades fanns där ett vattenburet litet element men det var nog mindre än den. Elementet är cirka 7 meter skulle jag gissa, från handdukstorken. Från elementet i sovrummet går slingorna vidare till barnens sovrum, i barnens sovrum låter inte elementet alls.
Klicka här för att svara