Har funderingar på att lägga in gollvärme i mitt gammla torp med torpargrund.
Hag sågspån i trossbotten och tänkte lägga i golvvärme plåtar och sedan vattenburen govvärme. Men då slog tanken mig att ev fukt kan ju inte gå igenom plåtarna. Men å andra sidan så får man ju alltid spillvärme i trosbotten så att den håller sig varm så då borde ju fukten torka ut.
Gör jag bort mig om jag lägger golvvärme? gör detta för att slippa radiatorer på väggarna.

mvh Calle
 
Trossbotten håller sig nog varm och torr.
Har man brädgolv kan det bli alltför uttorkat, speciellt om huset inte är så välisolerat. I synnerhet om golvplankorna är breda kan springorna bli stora och nya sprickor uppkomma.
Hans
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.