tensiden tensiden skrev:
Testade att fjutta upp värmepumpen med högre uttemperatur och satte cirkulationspumpen manuellt på maxflöde.

Övriga radiatorer i huset blev märkbart varmare och min problemradiator blev visserligen normalvarm upptill, men relativt kall nertill.

Har rattat tillbaks allt till default nu och låter det nog vara ett tag. Får jag tillfälle kör jag en vända med att stänga av allt och försöka få en eventuell kvarvarande luftpropp att lossna igen. Jag misstänker att det var det hela tiden, en envis luftbubbla längst ner och längst bort som jag sen hörde bubbla iväg i systemet.

Ska tömma systemet på åtminstone övervåningen inom en inte alltför avlägsen framtid. Kanske tar tillfället i akt och tappar ur nedervåningen också för att kunna plocka loss denna radiatorn och blåsa ur den ifall det sitter nån skit i.
Verkar som stiftet har fastnat så testa knacka med handtaget på en skruvmejsel på själva radiatorventilen med små snabba knackningar.

V växelventil skrev:
Verkar som stiftet har fastnat så testa knacka med handtaget på en skruvmejsel på själva radiatorventilen med små snabba knackningar.
Stiftet fjädrar fint. Likaså verkar det ok innanför med. Har bankat och knackat och haft mig till förbannelse, men kan alltid köra lite till om det är så. :)

Krilleman
Kan det vara så att ev. returventil inte är fullt öppen?
Har du kollar det?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.