3 822 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Vattenburen golvvärme.
Limmar ni gipsen i plåtarna? Vad är poängen med det? Limmar ni gipsen i glespanelen också?
Trillat, din glespanel (den klyvda golvspånen) behöver du inte limma, det räcker med att fästa den i golvet. Du har bärighet i golvet med endast cc30+golvspån.
När jag lagt gips på gles så skruvar jag den, ska jag ha två lager gips så hellimmar jag lag nr 2.
Trillat, din glespanel (den klyvda golvspånen) behöver du inte limma, det räcker med att fästa den i golvet. Du har bärighet i golvet med endast cc30+golvspån.
När jag lagt gips på gles så skruvar jag den, ska jag ha två lager gips så hellimmar jag lag nr 2.
Det låter vettigt att göra som ni säger skruvar man så sitter ju grejorna och man vill ju inte ha knarr så då kan man ju lägga en sträng med lim med.MathiasS skrev:Limmar ni gipsen i plåtarna? Vad är poängen med det? Limmar ni gipsen i glespanelen också?
Jag limmade mitt gips mot glespanelen och plåtarna. Ardex skriver följande på sin hemsida: http://www.ardex.se/produkter/pdf/monteringsanvisningar/s48.pdf
"Att limma är dessutom smidigare och lät-tare
än att skruva. Golvgips är tillverkad av
gips som är betydligt hårdare än gipsskivor
för väggar och därmed väsentligt svårare
att skruva i.
En annan fara med att skruva gipsen är att
skruvskallarna med tiden kan skada tät-skiktet."
Jag hade kvar av S48 och tykte att det avr ett väldigt smidigt material att arbeta med därför limmade jag.
Zeb
"Att limma är dessutom smidigare och lät-tare
än att skruva. Golvgips är tillverkad av
gips som är betydligt hårdare än gipsskivor
för väggar och därmed väsentligt svårare
att skruva i.
En annan fara med att skruva gipsen är att
skruvskallarna med tiden kan skada tät-skiktet."
Jag hade kvar av S48 och tykte att det avr ett väldigt smidigt material att arbeta med därför limmade jag.
Zeb
Klicka här för att svara