Har bytt vattenpump till ( Wilo Stratos PICO) Nu fungerar inte golvvärmen som den ska. På den längsta slingan kommer det inte någon värme. Skruvar jag bort locken till motorerna på den slingan så blir det full värme i slingan. Har provat att stänga av de andra slingorna och bara köra på slingan som inte fungerade, det fungerade inte, det var bara vattentemperaturen till slingorna som steg ordentligt

surris
N Nalip skrev:
Har bytt vattenpump till ( Wilo Stratos PICO) Nu fungerar inte golvvärmen som den ska. På den längsta slingan kommer det inte någon värme. Skruvar jag bort locken till motorerna på den slingan så blir det full värme i slingan. Har provat att stänga av de andra slingorna och bara köra på slingan som inte fungerade, det fungerade inte, det var bara vattentemperaturen till slingorna som steg ordentligt
Låter som det är ställdonet eller termostaten som är problemet. Pumpen vet jag inte hur den kommer in bilden på problemet.

Lång slinga och luft troligen. kör någon timma med bara den och vänta så returen blir nästan lika varm som tilloppet.

• Gilla
surris
  • Laddar…
Ska jag låta bägge motorerna vara borttagna, är de på så stiger vattentempen så fort och högt

• Gilla
Björn.o
  • Laddar…
O
Vilken inställning har du på pumpen?
Du skall ha konstantryckskurva på golvvärmen. Och inställningen kanske ej är samma som din gamla pump.
Din längsta slinga kräver mest tryck och då kanske du måste höja trycket på pumpen.

Du kan även ha fått en luftbubbla efter pumpbytet som sitter kvar i den långa.

Stiger tempen när dom är på så stänger dom och det kanske dåligt flöde över värmekkällan ett foto på det du har är inte fel. På lite avstånd så allt syns, Är det en VP du har

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.