855 läst ·
5 svar
855 läst
5 svar
Vattenburen golvvärme
Har bytt vattenpump till ( Wilo Stratos PICO) Nu fungerar inte golvvärmen som den ska. På den längsta slingan kommer det inte någon värme. Skruvar jag bort locken till motorerna på den slingan så blir det full värme i slingan. Har provat att stänga av de andra slingorna och bara köra på slingan som inte fungerade, det fungerade inte, det var bara vattentemperaturen till slingorna som steg ordentligt
Låter som det är ställdonet eller termostaten som är problemet. Pumpen vet jag inte hur den kommer in bilden på problemet.N Nalip skrev:Har bytt vattenpump till ( Wilo Stratos PICO) Nu fungerar inte golvvärmen som den ska. På den längsta slingan kommer det inte någon värme. Skruvar jag bort locken till motorerna på den slingan så blir det full värme i slingan. Har provat att stänga av de andra slingorna och bara köra på slingan som inte fungerade, det fungerade inte, det var bara vattentemperaturen till slingorna som steg ordentligt
Vilken inställning har du på pumpen?
Du skall ha konstantryckskurva på golvvärmen. Och inställningen kanske ej är samma som din gamla pump.
Din längsta slinga kräver mest tryck och då kanske du måste höja trycket på pumpen.
Du kan även ha fått en luftbubbla efter pumpbytet som sitter kvar i den långa.
Du skall ha konstantryckskurva på golvvärmen. Och inställningen kanske ej är samma som din gamla pump.
Din längsta slinga kräver mest tryck och då kanske du måste höja trycket på pumpen.
Du kan även ha fått en luftbubbla efter pumpbytet som sitter kvar i den långa.
Klicka här för att svara