Y
Ska bryta upp badrumsgolvet och börja om. Och nu med golvvärme, vattenburen, mot bergvärmepump.

Tanken är att få plastmatta ovanpå detta sen.. och ytan är väl ca 7kvadrat..

Men, vad behöver man tänka på?

Vilka är prisvärda, vilka ska man undvika, vilka dimensioner, och vilka plattor är bättre och sämre? finns det med förberedd elpatron eller något sådant?

Med elpatron finns ju elpush12 men kostar $$$

Plattor vet jag inte vad du menar med.

Du börl gjuta in slangen i ett skikt av flytspackel men försök ta en tunnare slang, nu minns jag inte på rak arm om 12mm slang klarar så stor yta men gör den det så spar det på spackel och bygghöjden minskar.

Du bör också se till att det är bra isolerat under så att inte värmen går ner i krypgrund eller liknande (du skrev aldrig vad du hade för bjälklag).

Y
med plattor menar jag de med färdiga spår som man lägger slangen/arna i.

Tja, jag är dömd att få värme som smiter ner, funderade på lagt rostfri plåt under spånskivorna men det tyckte inte snickaren. Nu behöver jag iofs få ner värme till källargrunden ändå med tanke på all fukt därnere som orsakar problem så orkar inte tänka mer på att golvvärmen smiter neråt.
Minns inte hur tjock isoleringen är. Tänkte lägga ett lager frigolit under golvet sen oxå.. bla bla..

Nu har jag inte kollat vad elpatronen kostar extra på en shuntgrupp, men ett alternativ till det är att du lägger både vattenburen och elektrisk golvvärme om du flytspacklar.

Y
vatten & el - LK Heater 350 brutto hos Ahlsell 4570:- + slang och plåtar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.