Hej,

Jag håller på med upphandling av golvvärme till vårt husprojekt. Golvvärmen ska gjutas in i plattan i på bottenplan, och i gjutet valv på plan 2. Frågan är om vi ska köra på gammalt beprövat eller ett märke jag aldrig hört talas om tidigare. LK kostar runt 57 000 kr till hela huset, HeatUp (som verkar väldigt okända, finns nästan inget att läsa på nätet) kostar ungefär 38 000 kr för motsvarande prylar. VVSbutiken.nu som offererat HeatUp menar att det är ungefär samma grejer.

Besparingen är ganska stor. Vad tror ni, hade ni vågat? Någon som känner till HeatUp golvvärme lite bättre?

A axeljo skrev:
Hej,

Jag håller på med upphandling av golvvärme till vårt husprojekt. Golvvärmen ska gjutas in i plattan i på bottenplan, och i gjutet valv på plan 2. Frågan är om vi ska köra på gammalt beprövat eller ett märke jag aldrig hört talas om tidigare. LK kostar runt 57 000 kr till hela huset, HeatUp (som verkar väldigt okända, finns nästan inget att läsa på nätet) kostar ungefär 38 000 kr för motsvarande prylar. VVSbutiken.nu som offererat HeatUp menar att det är ungefär samma grejer.

Besparingen är ganska stor. Vad tror ni, hade ni vågat? Någon som känner till HeatUp golvvärme lite bättre?
Vad är den största besparingsposten mot LK?

X xLnT skrev:
Vad är den största besparingsposten mot LK?
De har inte specat pris på de ingående komponenterna, bara en totalsumma

A axeljo skrev:
De har inte specat pris på de ingående komponenterna, bara en totalsumma
Jag hade bett om spec.
Då blir det enklare för dig att avgöra.
PEX tex görs av få fabriker, så där hade jag köpt från vilken leverantör som helst så länge det är samma spec på slangen.

• Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Har aldrig hört talas om HeatUp, rekommenderar däremot att kolla med Thermotech (finns ej på grossist bara direktkontakt)

Har också bra erfarenhet från Thermotech och de har gedigna prylar

• Gilla
Rörman
  • Laddar…
S sprwl skrev:
Har också bra erfarenhet från Thermotech och de har gedigna prylar
Helt klart jämförbart med LK och oftast till något bättre pris dessutom

Jag skulle också vilja veta lite om Heatup, om det är någon som använt det eller har koll på om det är bra produkter?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.