Installerade detta system för 6 månader sedan, kanske 8. Det ser ut som brun sand i glaset? Ska där inte vara klart vatten, eller vatten alls? Upplever att värmen i vissa rum som sovrummet längst bort inte uppfyller den behaglighet vi önskar på golvet.
 
  • Vattensystem med flödesmätare innehållande brun vätska, installerad för 6-8 månader sedan, anmärks för att inte ge tillräcklig golvvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flödesmätare i ett golvvärmesystem med brunt sediment i glaset istället för klart vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blåa kopplingar med glasrör fyllda med brun vätska, möjligen sand, på ett rörsystem. Indikerar problem med ett värmesystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du ett gammalt system i övrigt? Det ser nästan ut som rostvatten. Hur gammalt är huset?
 
Hela systemet är nytt, vi ändrade all värme i hela huset alla rör ledningar mm, hade el element innan. Huset är från 70 talet men som sagt allt är totalrenoverat. Jag kan inte se nått vatten i heller? Och som rost”sand”
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Har du ett gammalt system i övrigt? Det ser nästan ut som rostvatten. Hur gammalt är huset?
Vad betyder det att det röda strecket är längst på toppen på alla?
 
J Josefine Persson skrev:
Vad betyder det att det röda strecket är längst på toppen på alla?
Det är flödesindikeringen, är det i topp så är det inget flöde genom slingan.
 
J Josefine Persson skrev:
Vad betyder det att det röda strecket är längst på toppen på alla?
Dessa är flödesmätare, om jag tror att det är s att vädet är från 1 -5, dsv om markering är i topp så är det det lägasta flödet. Någon får rätta mig här om jag har fel. Har inte dessa själv. Bytte ni panna och alla rör? Vattnet skall vara hyfsat klart, men det är så klart att det kan missfärga lite. Väldigt svårt att se på bilden. EDIT Såg att någon svarade medan jag svarade.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det är flödesindikeringen, är det i topp så är det inget flöde genom slingan.
Den ligger på 0.5-1 strecket på alla. Betyder det dåligt flöde då som sagt?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.